Both in English and Estonian 😀

Nii….. Ma parem ei hakka rääkima sellest ideest, et iga nädal siia kirjutama hakkan. 😀 Sellest ei tule midagi välja. Ja nüüd, kui 2 kuud? möödunud on mu viimasest postitusest, on mul vägagi palju, mida kirjutada.

 

Kooli algus ja esimene kuu

Niisiis, kuidas läks mu esimene kooli nädal, kuu? Hea küsimus, pean ise ka hakkama meelde tuletama haha 😀 . Esimene kooli päev oli väga lahe, natuke võõras oli , aga kogu mu klass on äärmiselt sõbralik ja täis vingeid inimesi. Mida muud arvata, kui et see on muusika klass. Mulle näidati esimesel päeval kooli ja õpetati esimesi taani keelseid sõnu, üks esimesi sõnu, mis ma õppisin oli ”söökla” ja selle õpetas mulle Sara. Ega ma täpsemalt kirjutada ei oskagi, kui ainult seda, et sukeldusin kooli ellu. Üritasin võimalikult palju klassis kaasa töötada, suuri ülesandeid tegin küll inglise keeles.

Esimesel nädalal kutsuti ka mind klassi koosviibimisele, enne seda läksime veel mõnede klassikaaslastega sööma. Ma olin väga rõõmus, et mind üldse kutsuti, kuna siis hakati mind vaikselt omaks võtma, mis on suurepärane 😀 . Mu klassiõde kutsus mind ka oma sünnipäevale nädal/ paar hiljem, see oli ka väga lõbus.

Skagen

Augusti lõpus läksin ma Skagen’i. Skagen on kõige põhjapoolsem koht Taanis. Seal on ka üks rand, mis läheb pika ribana põhja poole ja selle lõpus kohtuvad kaks merd- Skagerat ja Kitekat. Sellel päeval oli mul võimalus olla kõige põhjapoolsem inimene terves Taanis 😀 . Imeline oli merd näha üle pika pika aja, vees jalutada ja muidu ilma nautida, kuna harukordselt sellel päeval oli päikseline ilm. Kui me host-vennaga parajasti rannas rannatippu jalutasime, nägime me väikesi hülgeid, täpsemalt 2 väikest hüljest, kes rannal olid. Loomulikult, nagu turist ikka, tegin paar pilti ka.

Legoland

Septembri lõpus käisin ma perega Legolandis. Alguses see ei olnudki mu ”nimekirjas”, mida Taanis näha tahaks, kuna ma arvasin, et see ei ole midagi erilist. Aga, kui kohale jõudsin olin imestunud, see koht oli imeline. Kõik mis seal oli, oli legoklotsidest tehtud, või kuidagi legoga seotud. Sinna oli järgiehitatud mitmed linnad, lossid, isegi, Holland ja Rootsi olid seal 😀 . Seal oli ka palju atraktsioone, kus sai sõita ja see tõestas, et Legoland ei ole ainult lastele, ka täiskasvanud saavad seal lõbutseda 😀 . Pärast pikka päeva olime kõik päris väsinud, õnnelikud ja nagu Taani ilm ikka- märjad. See päev oli väga lahe, huvitav ja lõbus.

Kopenhaagen 

Oktoobri lõpus (koolivaheajal) käisin ma oma host-emaga Kopenhaagenis. See linn on lihtsalt imeline. Esimesel päeval läksime kohe peale kohale jõudmist hotelli, et asjad ära panna ja seejärel kohe linna peale. Alguses kõndisime lihtsalt ringi ja nagu noorele eestlasele kombeks sai ka käidud Starbucks’is 😀 (väike vahemärkus: imeline kohvi, imeline) Sellel päeval jõudsime veel ära käia Nyhavn’is (see on koht, kus Hans Christian Andersen elas). Teisel päeval käisime ühes kuningliku perekonna palees (vähemalt kunagi kuulus see neile), kus hoitakse kuninganna juveele ja veel mõnesid esemeid, näiteks mõõgad, merevaigust esemeid jne. Peale seda läksime kuninganna paleed vaatama, kus ta ise elab- Amalienborg. Äärmiselt ilus palee ja seal nägime ka kuningliku vahtkonna vahetust 😀 Päeva lõpuks läksime kinno vaatama ühte õuduspõnevikku ”Snowman” ja sellega 2 päev lõppeski. Kolmandal päeval ärkasime varem üles, kuna viimasel päeval oli veel palju vaadata, niisiis käisimegi söömas ja pakkisime asjad ja läksime linna peale. Läksime siis parlamendi hoonesse. Alguses oli seal plaan minna palee torni ja seal imetleda vaadet, aga see avati  alles kell 11 kui ma õigesti mäletan. Et aega parajaks teha, läksime tuurile parlamendi hoone sisse, mulle isiklikult see väga huvitav ei tundunud, kuna kogu tuur oli taani keeles ja ma ei saanud midagi aru. PEale seda läksimegi palee torni ja vaade oli tõesti imeline 😀 sai näha üle kogu linna. Enne seda, kui me bussi peale minema pidime, läksime sööma. Ma arvasin, et selleks päevaks on siis lihtsalt kõik, et lähme kohe hotelli võtame asjad ja lähme bussjaama, aga ei, kohe kui restoraanist välja astusime hüüdis keegi mu nime. 2 teist vahetusõpilast Taanis, Diego Venetsueelast ja Emi Saksamaalt, olid mind näinud Snapchati kaardilt ja selle abil teadnud, et ma olen lähedal. Üks lahedamaid juhuseid, mis üldse on juhtunud siin 😀 Peale nendega rääkimist oligi aeg koju minna.

Üldse minu elu siin ja keel 

Kui teil on mingeid küsimusi, kuidas mul läheb, milline Taani on või kuidas keelega lood on, siis lihtsalt kirjutage mulle ja järgmises postituses vastan neile 😀 Aga praegu üritan mingi kokkuvõtte teha.

Niisiis elu läheb hästi, nüüd viimaks on see aeg, kui on normaalne rutiin tekkinud. Koolis läheb ka hästi, teen kõike kaasa tundides, väljaarvatud taani keeles, kuna see on praegu veel liiga raske. Matemaatika on mu jaoks natuke raske, kuna paljud ülesanded nõuavad tekstist aru saamist või on lihtsalt väga uus teema. Siin on matemaatika õppesüsteem hoopis teine kui Eestis, vahepeal õpitakse asju, mis meil on koolis 8 klassis ja siis hüpatakse järsku 11 või 12 klassi, ühesõnaga siin koolis igav ei hakka. Praegu on ka mul võimalus kirjutada ühest eriti lahedast tunnist- muusika tunnist. Siin käin ma muusika klassi, mis tähendab ,et me õpime hästi palju selle strateegilist osa, teeme lugudele ise saateid jne, kuid vahepeal on ka meil nii-öelda lahedad tunnid, kus meid jaotatakse bändidesse, antakse nädal, et lugu ära õppida ja siis esitame teistele. Minu klassis on väga palju neid inimesi, kes mängivad mingit instrumenti või isegi mitut.

Keelega läheb mul aeglaselt, kuna ma räägin liiga palju inglise keelt, kuid nüüd saan uhkusega tunnistada, et 2 nädalat tagasi läksin täiesti üle taani keelele ja üritan inglise keelt mitte rääkida. Sellest ajast saati on mu taani keel väga palju paremaks läinud ja ma saan osa võtta tavalistest vestlustest ja saan aru kui inimesed minuga räägivad ja see tunne on imeline 😀

Nüüd ei teagi, mida veel kirjutada, niiet küsige palju küsimusi 😀 Järgmise korrani

 

PS! pildid on ka siia postituse lõppu lisatud 😀

 

So… i will better not talk about the idea that i will start writing here every month not talking about every week. And now after 2 months? after my last post, i’ve got a lot to write but it’s quite hard to remember but i’ll do my best.

The beginning of school and the first week

Well the first day was very fun, i was quite afraid i must confess but it went amazingly. My class is full friendly, fun and amazing people and i’m so happy that i can be in their class this year. In the first school day, my friends showed me the school and my friend Sara thought me a very important danish word- the canteen. Sadly i can’t remember anymore than that i dived into the school life and tried to do as much as possible in my lessons. In the first week i was invited to my class gathering and that was amazing because it showed that I was becoming a part of their class.

Skagen

In the first month i went to Skagen with my host brother. Skagen is the northest town in Denmark and there is also the beach that goes all the way to the north and it’s the place where the 2 seas meet. That day i got to be the northest person in all Denmark. It was amazing seeing the see again and walking on the beach, because here i live far from the see. While we were going to the tip of the beach we saw 2 baby seals and they were so adorable.

Legoland

At the end of September i went with my family to Legoland. At first it wasn’t in so to call ”list” that i’d like to see in Denmark but actually it was so fun. Everything was built with legos or was somehow lego related. There were very many attractions and that proved that Legoland was not only meant for children but for grownups too. It was a very interesting and fun day, at the end of it we were happy, tired and like the danish weather is- wet.

Copenhagen

In the fall break i went with my host mom to Copenhagen. At the first day we immediately went to the hotel to put away our things and then straight to the city to walk and look around. And to my delight we found a Starbucks (little side note, the coffee is just amazing 😀 ). On that day we went to Nyhavn too, that’s the place where H.C.Andersen once lived. On the 2nd day we went to one of the royal family’s palaces (at least it used to be theirs), they also keep the royal jewels in there along with many other items e.g swords, elephant bone and amber items. Later we went to the queen’s palace, where she lives- Amalienborg. It’s an amazing palace with several buildings. At the end of the day we went to the biggest cinema in Denmark to watch ”Snowman.” On the 3rd day we woke up earlier because we had a bus to catch and still a few places to see. We went to see the palace where the parliament is and later on went to the palace tower to watch an incredible view. Later we went to eat and after that we ran into 2 other exchange students (Diego from Venezuela and Emi from Germany) they told me that they had seen me in Snapchat’s map 😀 And then was the time to go to the bus station.

Over all my life here and the language   

If you have any questions then just ask me and in a few weeks i will do another post about them 😀 My life is going well now I have a routine what makes everything much easier. I’m also doing well in school, trying to do along as much as possible, except in danish class because that is a bit hard yet. Math is also hard because it requires understanding the text and the teaching system is also different, because someday they learn our 8th grade things and then jump to 11th or 12th grade. Now i can also write about one of my favorite classes- the music class. A lot of people think that we all the time sing and play the instruments but no, we learn the theoretical things the most of the time. But once in a while we have so called fun lessons, where we’re sorted into bands, given a song, a week to learn it to play and then perform it. My class is full of people who can sing, play one or even many instruments 😀 My language is coming slowly because i’m using too much English but now i can proudly say that a few weeks ago i went over to Danish and i’m trying not to speak that much English anymore and my Danish has improved a lot 😀 I can take part in usual conversations and i understand when someone is talking to me and the feeling is amazing.

Now i don’t know what to write about anymore, so ask me a lot of questions and in my next post i will answer them 😀 Until next time

The post also contains pictures 😀

IMG_20170828_112909_144
2 pisikest hüljest, keda me kohtasime teel Skagen’i rannatippu(2 little seals we met on our way to the tip of the beach in Skagen)
IMG_20170903_224653_900
4 mu klassikaaslast on linnas ühes suures bändis ja üks kord läksime host emaga neid kuulama (4 of my classmates are in a big band and one day i went with my host mom to listen to them)
dav
See tänav on nii disainitud, et see meenutaks Amsterdami, Hollandis (this street is designed that it would look like Amsterdam in the Netherlands)
sdr
Nyhavn
sdr
Kopenhaageni lõbustuspark (Copenhagen tivoli)
dav
Boonused, kui su sõbranna toob sulle kohukest 😀 (Bonuses when your friend brings you Estonian dessert)

YFU keskaasta seminar koos teise vahetusõpilase Ramonaga Ungarist (YFU midyear seminar with an another exchange student Ramona from Hungary)

received_1592115174180923

received_10211034240234103
Minu imeline klass 2.M (my amazing class 2.M)