Mina olen Eliisabeth Viide. Olen 16-aastane Tallinna Saksa Gümnaasiumi 10. klassi õpilane. Ja ma olen 2017/2018 Taanis vahetusõpilane.

Lähemalt sellest, kuidas ma üldse selle idee sain ja kuidas see edasi arenes. 😀

Ma tükk aega tahtsin kuhugi välismaale õppima minna, ma isegi vaatasin internaatkoolide kohta Inglismaal. Minu idee arenes edasi, kuna ma juhtusin oma väikese vennaga ühte multikat vaatama, nimega Suvevaheaeg. Siis mul tuli idee, et lihtsalt minna välismaale suveks tööle. Aga eelmine aasta tegid kaks 11. klassi poissi oma uurimustöö YFU’st, kuidas saada vahetusõpilaseks, oma vahetusaastast. See, kuidas nad kõigest sellest rääkisid oli nii põnev ja huvitav. (YFU’kad on reaalselt nii lahedad inimesed) Ja siis järsku ühel ilusal juuli suvepäeval võtsin ma YFU kodulehe lahti, otsisin selle ankeedi üles ja helistasin vanematele, kas on okei ,kui ma aastaks teise riiki õppima lähen (ja muidugi oli see neile suur üllatus, kuna ma polnud sellest ideest neile varem eriti midagi rääkinud) ja nad olid nõus. 😀 Minu esimesed eelistused olid üldse teistsugused ja Taani polnud üldse selles nimekirjas. Niisiis need kolmriiki kuhu ma siis tahtsin minna olid:

  1. USA
  2. Suurbritannia ja Iirimaa
  3. Argentiina

Kui ma selle ankeedi ära saatsin, siis paar päeva hiljem sain ma YFU’lt vastuse, mis ütles, et valimispäevale saad alles augustis, kuna kohad olid juba täis, ja siis ma ootasin seda meili, mis ütleks, et ma saan minna valimispäevale. See toimus augusti alguses ja see oli esimene YFU üritus, kus ma käisin. Seal oli kokku vist 8 tüdrukut, kellega me koos tegime erinevaid rühmaharjutusi ja ülesandeid, kõige rohkem mäletan ma seda, kui ma ühe teise tulevase vahetusõpilasega (edaspidi VÕP) vaidlesin, see oli omamoodi isegi päris lõbus. Kui rühma ülesanded olid läbi toimus personaalne intervjuu ühe YFU vabatahtlikuga. Paar päeva peale valimispäeva sain ma YFU’lt kirja, ma sain valimispäevast läbi ja olin oodatud lepinguestlusele. Paar päeva enne seda arutasime vanematega, kuhu riiki siis minna ja kuidagi tuli jutuks Taani ja see saigi valitud. 😀 Septembris sõlmisingi lepingu ära.

Ja eellugu ongi läbi 😀 hehe.